#Svenska smaker - Lycka

Mobil Samsung 6S
 
Jag hörde ett inslag på ett av kanalernas morgonprogram om 2016 mattrender. Det kommer att fortsätta att handla om utländska influenser  och vegomat. Jag tycker det är spännande med nya smaker som ger oss större valmöjligheter på menyerna men..... jag saknar de svenska smakerna. Vi ska fortsätta att utveckla maten men vi får inte glömma de svenska gamla recepten.
 
Jag är uppvuxen i en stor familj med sju barn och det handlade om att se till att alla lämnar bordet mätta samt att familjeekonomin styrde val av meny. Det gick helt enkelt inte att välja de bästa bitarna utan att förädla det som fanns att tillgå. Jag blir så lycklig när jag får äta äkta svensk norrländsk mat och ett exempeel på det är palten. Trots att jag blir väldigt mätt så känner jag en aufori vid varje tugga.
 

Kommentera inlägget här :