Lyfta blicken och komma tillbaka - 1 januari 2016

Äntligen har det blivit ett nytt år med nya förutsättningar. Jag känner att det nya året kommer att bli förändringens år med nya utmaningar med stora förväntningar på mig själv.  Jag har länge sökt mitt uttryck både genom foto och målningar och jag tror att jag hittat fram. Jag har länge följt massor av fotografer som tar fantastiska bilder med underbara redigeringar men vad säger bilderna? Nu har jag hittat mitt uttryck: Bilden ska tala!
 
 
Strandpromenaden Västra Hamnen (mobil)
 
År 2016 har kantats av trötthet som i mångt och mycket berott på förkylningar så har staplats på varandra. Jag har krigat på för att hitta energin men, vips, förkyld igen. När jag har blivit farmor har jag blivit extra utsatt för barnbaciller och det är bara att gilla läget. En sak ska ni har klart för er: Jag kommer ALDRIG att skylla på lilla Edith utan det är bara att se till att bli vaccinerad och hoppas att immunförsvaret stärks. Senast fick jag en halsböld, som är ovanlig i min ålder, men penicillinkuren har rensat kroppen och mina krafter kommit tillbaka.
 
 
    
            Turning Torso ligger dold i dimman (mobil)                        Strandpromenaden Västra Hamnen (mobil)
 
Lusten att börja blogga, skapa fotoprojekt, motionera, lära känna nya intressanta människor och prioritera massor av upplevelser har kommit tillbaka. Jag kommer inte i skrivande att avslöja mina idéer men naturligtvis kommer jag att berätta mer i kommande inlägg.
 
Smååbåtshamnen Västra Hamnen (mobil)
 
Bilderna i det här inlägget kommer från en lång härlig promenad och jag gillar att fånga stunden i mina bilder. Jag hoppas att det kommer att vara ett tema eller viljayttring även i framtiden.
 
Vi ses och hörs!
 
God fortsättning
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :